Facebook: Kies de juiste profielfoto

Veel bedrijven kiezen voor het logo als profielfoto. De reden: herkenbaarheid. Maar is dit de juiste manier of kan het ook anders? Natuurlijk kan het anders. Hieronder een aantal tips.

Wanneer je een eenmanszaak hebt, zien mensen graag wie er achter het bedrijf zit. Een foto van jezelf kan dit makkelijk inzichtelijk maken. Gebruik hiervoor geen selfie, maar kleed je netjes aan met een blouseje en colbertje. Kijk vriendelijk en laat dit doen door een professionele fotograaf. Er zijn fotografen die zich hier op richten en die dus precies weten hoe jij je het beste kunt presenteren. Ook verzorgt zo’n fotograaf vaak de opmaak. Twee vliegen in één klap dus.

Pas je logo aan per seizoen. Dat klinkt wellicht heel ingewikkeld, maar dat is het zeker niet. Er zijn genoeg fotoprogramma’s te downloaden die een filter over de foto/het logo plaatsen. In de winter komen er dan wat sneeuwvlokjes doorheen en in de zomer staat er een zomers zonnetje in de lucht. Ben je hier zelf niet handig in? Vraag dan hulp in je omgeving. Je zult versteld staan van wat mensen in je directe omgeving voor je kunnen betekenen.

Behoud wel je identiteit. Dus zorg dat je logo op je Facebookpagina terug te vinden is. Kies je voor een foto van jezelf, gebruik dan je logo als achtergrondfoto. Gebruik je je logo als profielfoto, kies dan een achtergrondfoto die past bij jouw diensten of producten. Een beetje kleur en authenciteit wordt door veel volgers op prijs gesteld.

En als laatste: zorg dat het bij jouw manier van werken past. Als je altijd heel informeel met je klanten omgaat, is het onverstandig om een stijve en zeer serieuze foto te gebruiken. Kies dan iets waar je vrolijk op overkomen. En andersom wil je natuurlijk ook niet hebben. Als je altijd heel stijf en zakelijk communiceert, moet je profielfoto dit ook uitstralen.

Geen makkelijke opgave, de perfecte profielfoto, maar als je niet van uitdagingen hield, was je geen ondernemer, toch?

Bron: www.like4you.nl